måndag 17 september 2012

Chandramouli

Idag har jag lärt mig att namnet "Chandramouli" betyder "Lord with the moon as his crown" och att det är ett pojknamn.

Anledningen till att jag brydde mig om att kolla upp vad det är för person på Merrill Lynch (BofA) som skickar meningslösa rekommendationer som dagens "We prefer defensive, self-help stories (Atos, Sage), undervalued stocks (Capgemini) and firms with strong structural drivers (Dassault, Telecity
)." var att min trader spontant undrade vad det var för en "hen" och jag blev osäker på om det faktiskt var ett pojknamn.
På annat håll fortsätter vansinnet i ekonomin och på börsen; Spanien och Italien säger sig vara klara med sina besparingar och Fed och ECB ska trycka oändligt med pengar - för det är tydligen så välstånd skapas. Tänk att man inte kom på det förrän 2012...

Inga kommentarer: