måndag 11 maj 2009

Måndag hela veckan

Jag är lite in the money på mitt nya försök att börja gå kort igen som inleddes i fredags eftermiddag. Idag har vi fått lite negativ produktionsdata från Frankrike, mycket svag BNP-utveckling i Lettland (-18%) vilket påverkar bankerna samt en underhållande marknadskommentar från Fred Hickey (skriven 5 maj). Hickey beskriver marknaden som ”Groundhog day” = ”Måndag hela veckan” och hur frustrerande det är att se historien upprepas gång på gång: [eufori, kollaps, nya förhoppningar, green shoots och ny eufori innan kollapsen följer som amen i kyrkan].

Just nu verkar världen helt ha glömt paniken för 2 månader sedan, men "i morgon bitti" kanske de blir påminda igen och Groundhog day börjar om.

Jag funderar faktiskt ganska allvarligt på att dubbla min kortposition till ca ¼, men jag avvaktar ändå – lite försiktig efter perioden 16-30 april (då jag trots allt ändå gick ungefär break-even på säljförsöket).

Inga kommentarer: