måndag 18 maj 2009

Bättre huspriser i UK

Idag kommer ingen speciell statistik och jag har inte läst något intressant i tidningarna (FT frontar med sannolikt kapitalbehov för medelstora banker i USA i linje med stresstesterna för de 19 största, men det är knappast överraskande eller kurspåverkande). Sri Lanka och fortsatt spridning av grisförkylningen räknas inte heller som intressant ur börssynpunkt. Fläskhostan KAN bli riktigt intressant i ett senare skede. Virologer varnar gärna för att mutationerna, spridningen och dödligheten går i vågor... och att det ibland ser ut att vara faran över när det verkligen inte är det. Till dess är det bara att lägga undan virusrädslan i den understa byrålådan.

Jag räknar med att bara luta mig tillbaka i stolen och förhoppningsvis få njuta av lägre aktiekurser idag, medan jag i lugn och ro förkovrar mig på området Historik avseende Industriinvesteringar och Börsutveckling.

För er som letar efter gröna skott kan jag meddela att Rightmove huspriser i England för maj förbättrades till -6,2% i årstakt (från -7,3% YoY förra månaden)

3 kommentarer:

Peter Eek sa...

Det blir inte alltid som man tänkt sig : )

Peter Eek sa...

Europa upp 4% sen imorse. Det svänger bra på marknaden. AJ!

Peter Eek sa...

Nej, det här trodde jag verkligen inte i morse.