måndag 15 oktober 2012

Blandade data och tankar

Blandade data idag: Stark export i Kina (kalendereffekter), svag industriproduktion i Japan, lägre Empire i USA, starkare retail sales i USA.

Svårt att dra några slutsatser, men börsen är upp på låga volymer, Citigroup är upp på en lite oklar rapport där banken ökat exponeringen mot PIGS med någon miljard dollar, IMF vill ge Grekland två extra år på sig att uppfylla lånekraven...

Bland lite äldre data märks Hourly Earnings i USA som uppisar sin lägsta uppmätta tillväxttakt någonsin (dvs sedan 1965), så USAs konsumenter verkar låta sig luras av the Bernanks sirensång om att låna och konsumera mera.

Marknaden är fortfarande i money printing mode och vill helt enkelt upp oavsett bra eller dåliga eller inga nyheter.

Hur länge håller det?

På annat håll märker jag att guld har rekylerat ned något och "mina" guldinnehav står 2,5% lägre än när jag sålde. Jag vill se -10-15% innan jag köper igen.


Inga kommentarer: