fredag 24 april 2009

Stilla på marknaden. Lugnet före stormen?




Det har inte hänt mycket sedan jag började blanka igen. Här är intradaggrafer för Europaterminen (Eurostoxx50) och USA-terminen (S&P500). Sedan jag började vikta om mig till först neutral och sedan allt kortare har marknaden gått precis ingenting. Är det för att den börjar tappa momentum och ska vända ned eller är det en platå för avstamp uppåt. Ingen vet, inte jag, men jag förstår inte varför man skulle vilja köpa aktier nu, om det inte vore för mekaniska inflöden i fonderna.

3 kommentarer:

stahanof sa...

Är det finanskris? Man kan ju lugnt fråga sig. I SVT rapport är det ju kris varje dag. Ju fler vi varslar ju mer stiger börsen årshögsta varje dag i princip.Här är en video om SP som också tror att det skall rasa

http://broadcast.ino.com/education/sp500_200904/?campaignid=3

b.hunter sa...

Hmm... hur länge ska du hålla tummarna, svettas och raljera över marknaden? Har inte du som förvaltare ett månatligt pnl att rapportera?

Du får säkert rätt, någon gång, det är jag övertygad om. Men hur länge skall du lida och hur mycket pengar skall du torska tills dess?

Denna marknad ska ned, men inte nu.

I´m long and you´re wrong. :)

Peter sa...

Det viktiga i slutändan är alltid årsresultatet. Visst svider uppgången, men observera hur lite börsen faktiskt stigit sedan jag börjad vikta över från lång till kort.

Månadsresultat ska rapporteras, men det är dåraktigt att bara styra efter så kortsiktiga resultat. Fråga Warren.