fredag 17 april 2009

Fler starka rapporter

De positiva makrosignalerna på sistone avspeglas nu bolagsrapporterna. Förutom GS, Wells, JP Morgan, Barclays häromveckan kommer nu Nokia, Trelleborg, General Electric, Citibank. Idel stora bolag vars rapporter marknaden tar emot positivt. Ovanpå allt positivt försvagas kronan och ger ytterligare skjuts uppåt åt svenska verkstadsbolag, vilket i sin tur minskar riskerna för bankerna som följer med upp.

Nåja, jag får tillfälle att sälja mer, vilket jag också gör i små doser varje dag nu. Får jag rätt sen ska jag med glädje leta upp någon börsförlorare på gatan och hånskratta åt honom. Jag har ingen empati för folk som förlorar pengar när de är giriga – precis som ingen ska skänka mig en extra tanke en svår dag som idag. Investors are grown up people. Jag också.

Inga kommentarer: