onsdag 4 augusti 2010

Fortsatt negativ och kort

Bitpinnen jag talade om tidigare kommer till användning, men än är jag inte övertygad om att det här ska vidare upp.

ADP och ISM services är som vanligt inte viktiga i sig. Däremot är det en störande positiv signal från aktiemarknaden att det finns pengar som tydligen bara väntat på en orsak eller ett läge att ta risk. 10-årsräntan i USA smyger uppåt, men ligger fortfarande under 3%.

Bygger positivismen i marknaden på hopp om fortsatta stimulanser efter en uppenbart dovish centralbankschef i USA eller kan det vara resultatrapporterna som övertygat investerarna? Jag vet inte, men någonting säger mig bara att det här inte håller.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fortsatt upp...Funderar du på att backa ur eller utöka kortpositionen?

Chewie sa...

Tugg, tugg, tugg...

Peter sa...

Jag sitter kvar, tuggar på bitpinnen. Vill absolut inte täcka kortarna, men inser att det kan bli nödvändigt om det skulle fortsätta uppåt.

Just nu har jag fått några timmars lättnad av claims och USA. med lite tur kan det bli början på en större nedgång, men jag tar verkligen inget för givet. Eurostoxxterminen (sep) står i 2818 just nu så det är inte farligt mycket över var jag sålde., men bilden kan förstås se helt annorlunda ut om 6 timmar.