torsdag 5 mars 2009

Pling Pling, Swedbank

Får ni tag på mynten? Folksam sitter med en hel säck - dock rejält inmosade i asfalten av ångvälten nu. Är det någon därute som just nu sitter med en storvinst i Swedbank sen de gått upp från botten på 20,80 till 21,20 just nu. 2 sköna procent så här i fattigdagar : )
Det är idag nästan självklart att Swedbank blir övertagen av svenska staten på något sätt och att aktieägarna blir lika glada som i Carnegie. Ändå springer mäklare, analytiker, småsparare, daghandlare, stiftelsetjänstemän och t.o.m. seriösa förvaltare som yra höns i dansen kring liket. Svårt att förklara varför de låst fast sig så när det finns andra mer produktiva saker att göra med pengarna. Men, jag antar att det är mänskligt att inte vilja erkänna misstag. "Det är ingen förlust förrän du tagit den" *skrattar*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Risk reward att shorta Swedebank nu ser väl rätt bra ut? Gör du det?

Anonym sa...

Jag ligger kort Swedbank. R/R är mycket bra; kanske den bästa på marknaden tillsammans med några andra banker i Europa. Därefter följer vissa tjänstebolag och tung maskinutrustning.

OBS dock, att jag fr o m idag är lite orolig för en rekyl uppåt på marknaden - kanske 10-15% på någon vecka eller två. Risken är att Swedbank foljer med upp, trots att aktien är ett levande lik. Vänta en vecka eller två så är nog läget ännu bättre faktiskt. Jag vill dock inte tappa min position så jag ligger kvar kort.

Anonym sa...

Är det inte dags att följa upp den här rekommedationen nu, så här 250% senare.