fredag 10 oktober 2008

Man kan inte mer än skratta



Ens humör kan ingen ta ifrån en. Tänk på det om ni navigerat fel i höst.
För varje dag blir allt billigare och tillgängligare: aktier, bilar, klockor, bostäder, (ny) personal
Nu behöver man inte längre bjuda över varandra för att få vad man vill ha. Erbjudanden haglar. Vila på hanen ett halvår-år till så ska ni se att pengar på banken köper mycket mer lyx än förr - utom mat och bensin. På Island tycker de väl att oxfilé kostar 3 000 kr kilot nu om man ska jämföra köpkraft. Där är det tungt, men de förtjänar det efter sin spekulativa tur uppåt då de trodde sig vara kungar trots att det hela var ett pyramidspel som levde på lånad tid.
Jag har själv förlorat närmare 3 procent av min förmögenhet i oktober, men eftersom jag ökade den med 15% under januari till september känner jag mig ändå köpstark om det faller vidare. Jag hoppas att mina läsare gör detsamma, för det är kommande 36 månader man kan lägga grunden till en RIKTIG förmögenhet och sant oberoende.

Inga kommentarer: