fredag 8 mars 2013

Omöjligt

Dow Jones fortsätter att printa nya highs och Eurostoxx tar sina dagliga plötsliga halvprocentssprång uppåt utan anledning. Volymerna är svaga och centralbankerna lovar att trycka pengar för all framtid... Hur tusan ska man kunna agera i den här marknaden?

Det går ju inte att bara ge upp och köpa och chansa på att vansinnet fortsätter (och på att man hinner ut när det vänder). Inatt drömde jag att jag när jag vaknade hade börserna hamnat i en luftgrop och tappat 10% i ett enda steg. Precis sånt kan faktiskt hända när marknaden är så här artificiell och dåligt underbyggd av fundamenta. Frågan är bara om jag får vara kvar (kort) och se det hända.

Alltås, jag tror inte på det på riktigt. Däremot tror jag att vi i år kommer få se en rejäl nedgång från high till low på minst 25%. Vid det laget lär det emellertid ändå inte rädda mig... Suck.

Inga kommentarer: