onsdag 30 april 2008

Mo’ money, mo’ problems

Jag hade en svettig och verklighetstrogen dröm inatt, som kändes som om den pågick hela natten. Tidsupplevelsen (flera dagar) var helt autentisk.

I korthet var storyn att en kompis startade upp en ny hedgefond och frågade om jag ville bli förvaltare. Först tvekade jag eftersom jag sagt att jag ska sluta jobba helt när jag är klar här. Snart började jag ändå tycka att det var lockande med förnyelse. Dessutom skulle min inkomstpotential i den nya fonden vara både högre och säkrare än på min nuvarande fond.

Inputen till drömmen kom säkert av svaga dagar i april och den tillhörande känslan av värdelöshet. Jag skulle precis tacka ja till kompisens erbjudande när vi fick ett plötsligt och mycket stort inflöde till min befintliga fond, vilket väsentligt ökade intjäningsförmågan. Dessa insättningar har också koppling till verkligheten, så det är uppenbart att min hjärna var ivrigt sysselsatt med lagring, korsrefererande och analys av min och fondens situation. Jag vaknade i drömmen efter en svettig natt med beslutsångest och skulle precis ta ett ordentligt och tungt beslut (det lutade åt att vara lojal min nuvarande arbetsplats och lämna kompisen i sticket med sin nyfyllda fond och förväntansfulla placerare men utan stjärnförvaltare) då min riktiga väckarklocka tvingade upp mig och jag kunde pusta ut då jag slapp svika någon.

1 kommentar:

Anonym sa...

vad heter din hedgefond?