torsdag 20 januari 2011

Stark ekostat

Låga jobless claims, stark husförsäljning (befintliga) och starka Leading Indicators (10st sammanvägda variabler med penningmängd, arbetstid och räntekurvan som står för drygt 70% av siffran) hjälper till att lyfta europeiska aktier idag (+0,6%). Svenska OMX dock ned nästan en procent eftersom europaindex mest lyfts av högriskbanker i sydeuropa och Frankrike.


Vad gör jag med den här infon? Jag blir lite rädd och irriterad, men inser att ekonomin ska se stark ut och börsen hålla tills det skakar till på fundingsidan för PIIGS och deras banker. Jag är inte ute efter att tjäna pengar på nedsidan (bara lite), utan mest vill jag ha ett bra läge att köpa för att rida några kvartals uppgång innan den riktiga nedgången.

Kommer jag fixa detta efter fjolårets fiasko? Vi får se, men jag försöker i alla fall.

Inga kommentarer: