tisdag 1 juni 2010

AJ! Jobbig öppning idag. Obestämd.

Jag har inget att komma med idag mer än att ryktet om Frankrikes nedgradering mycket väl kan vara sant.

Däremot är Kinas PMI [-1,8 change] knappast svagt, eller ens fallande, om man justerar för den normala säsongsvariationen [-3,4] mellan april-maj varje år.

Jag köper inte just nu, sitter snarast lite småchockad eller i alla fall förvånad över öppningen faktiskt. Jag kan förstå det tekniskt på europaindex, men det stämmer inte riktigt med min världsbild i övrigt just nu.

Hade jag haft mindre risk på hade jag nog köpt nu (kl 9.32), men det känns lite okontrollerat. Jag tror riktningen ska vara starkt upp i juni, men får jag rätt räcker min nuvarande exponering och får jag fel vill jag knappast ha mer risk på än jag har.

Sorry att jag inte har mer att ge än så idag.

/Peter

Inga kommentarer: