måndag 31 augusti 2009

Svag öppning men jag ligger kvar tills vidare

S&P-terminen är ned 1,7% sedan i fredags eftermiddag och beteendet efter valresultatet i Japan är knappast betryggande. Jag känner mig lite villrådig, men kommer nog inte göra några förändringar idag. Marknaden var upplagd för en rekyl och jag har fortfarande en icke-aggressiv position på omkring 40% av vad jag maximalt känner mig bekväm med när jag är riktigt positiv.

Det obehagliga med rekyler är att ibland utgör de själva trendvändningen och jag är knappast genuint bullish, mer taktiskt av nödvändighet och nästan bara pga stimulanspaketens effekt på tillgångsmarknader, inte på ekonomin.

Kopparpriset fortsätter i alla fall uppåt och ligger på årshögsta, men å andra sidan finns det ALLTID någon variabel som ger stöd åt ens grundhållning…

Inga kommentarer: