tisdag 23 november 2010

Kunder

Can't live with'em, can't live without'em
 
Nu börjar kunderna höra av sig på allvar. Det har gått för dåligt helt enkelt och jag måste försöka förklara vad jag gjort, varför, hur jag tänker och vad strategin framåt är. Det är inte lätt och det tär både på mig och de att rota i såren av gångna månaders förluster. Jag vet ju med mig själv att jag gjort så gott jag kunnat, att jag följt samma principer som jag gjort så länge med framgång och att jag hela tiden haft goda grunder för mina beslut. Tyvärr har det ändå blivit fel och den ständiga frågan är om man kan ha förtroende för min kunskap och fingertoppskänsla även framöver. Precis som jag ibland måste ta jobbiga stop-loss så måste mina kunder också det.
 
Det är inget lätt liv att hantera andras pengar (och mina förstås, men det är lättare), men för att parafrasera Kennedy: "jag lever inte livet för att det är lätt utan för att det är svårt".

1 kommentar:

Peter Eek sa...

-5,1% i stoxx50 sedan igår morse... tick tack, klockan går mot min undergång.

Det är nästan fascinerande hur fel jag har nu.

Det som stör mig mest, förutom själva felet, är att det verkar vara just de saker (PIGS) som var negativa redan för två månader sen som först nu påverkar börsen... -och det som lyfte börsen de månaderna (QE2) och som jag nu tror är mest bara meningslöst snarare än rent skadligt det struntar man helt i.