fredag 2 juli 2010

No fear

Puh! Payrollsiffrorna var kanske inte så bra (-125k vs. -130 väntat), men den positiva (initialt, nu efter fem minuter neutrala) reaktionen på marknaden indikerar åtminstone litegrann att marknaden diskonterat rätt mycket negativt. Arbetslösheten på 9,5% överraskade t.o.m. ganska ordentligt positivt, men som alltid ska man inte hänga upp för mycket på siffrorna i sig, som ändå revideras i efterhand. Det viktiga är marknadsreaktionen.

Jag har trott och hoppats att det är mycket fear därute, att man tagit för mycket höjd för i grunden samma negativa faktorer flera gånger om. Kanske får jag rätt, kanske får jag bara ett sista läge att sälja och frågan är om jag tar det...

Min vy är bullish, precis som innan. Jag hoppas kunna klättra uppför en brant vägg av oro. No Fear. Wall of Worry.

Inga kommentarer: