fredag 30 juli 2010

Kanske lite mer negativ igen

När kycklingbenen landade i morse såg det ut som om börserna faktiskt ska ner en vända. Jag börjar tro på en ny attack mot maj, juni, juli-lägsta för S&P och Eurostoxx.

Vissa av kycklingbenen pekade mot sub-3% för US 10yr bonds, andra mot fortfarande höga VIX och VDAX (öven om de faller), ytterligare andra tog bara hänsyn till glidande medelvärden på 100-200 dagar (Eurostoxx har brutit ned. BINGO!), ett ben landade mitt i den starka rapportperioden och tyckte att aktierna reagerade negativt på bra resultat och ett ovanligt fult ben landade i Basel där regulatorerna låtit banklobbyn dra ned byxorna på dem.

Jag tror inte jag gör något idag, men om jag gör något idag eller nästa vecka ska jag nog sälja typ 20-25% av vad jag anser vara en maximal kortposition. Info kommer när så sker.

/fortfarande ganska vilse, men satsar nog hellre på nedsidan i höst

Inga kommentarer: