torsdag 15 juli 2010

Ambivalent, men säljer

Damn, we're in a tight spot. Damn,...

Dapper Dans utrop i "O' brother where art thou", en för övrigt ganska kass fars, passar bra idag. Jag var beredd på en liten set-back på vägen upp, men på något sätt lyckas marknaden ändå överraska genom sättet det sker.

Jag är med andra ord osäker på vad jag ska eller bör göra. Min plan var att hålla kvar lång tills vidare (och som tidigare sagt - med ganska lång planeringshorisont). Hög likviditet, folk verkar prata om double dip, bankstresstester lurar runt hörnet, besparingsprogram i många länder... det är inte särskilt unikt att vara bearish så då är det lättare att vara bullish.

Samtidigt finns det skäl att tro att volatiliten fortsätter att vara hög och att det är förhållandevis lätt att trycka ned eurostoxx från 2700 till 2500 igen och då vill jag hellre ha kraft att köpa än tvingas till stop-loss.

Nä, better safe than sorry. Jag säljer ned mig till neutral och inväntar bättre lägen.

Inga kommentarer: