fredag 20 november 2009

När kommer raset?

Som svar på en fråga om när "mitt" ras kommer:

Jag trodde att det skulle komma en kanske -10% korrektion innan jul, men sen fortsätta uppåt en bit in i våren 2010

Jag trodde att oktoberraset på drygt -9% (Eurostoxx50: 20 okt-3 nov) räckte, men just nu verkar ett till miniras vara under uppsegling (-3% redan)

Jag tror dock inte att vi faller så djupt den här gången utan snart vänder upp igen.Mitt "riktiga" ras kommer senare, men väldigt oklart när. Min första ansats är att det börjar i slutet av mars 2010, men det kan lika gärna dröja ytterligare ett år.

Om något så skulle jag köpa nu [dvs idag, t.ex. just nu kl 12.55, eller kanske senare idag eller på måndag... men då kan det ju vara för sent]. Jag sålde dock litegrann bara någon procent över dagens nivåer så jag väntar lite till

Inga kommentarer: