tisdag 5 februari 2013

Janjuah lyssnar på tapen

Nomuras Bob Janjuah tror att centralbankernas experiment kommer sluta i tårar och en marknadsnedgång med 25-50%.

Tills vidare lyssnar han emellertid på tapen, dvs han flyter med marknaden uppåt eller sidledes tills dess att vi få en veckostängning under 1450 på S&P 500 (nu ca 1500). Han tror mer specifikt att det kommer 1-2 mindre korrektioner på 5-10% vardera under första halvåret, men att börsen efter dessa studsar till nya highs och kanske t.o.m. en ny all time high (över 1576) innan spiken uppåt förbyts i kollaps resten av 2013 och 2014.

Jag hör honom... och tapen. Privat ligger jag maxkort, eftersom jag inte behöver svara inför någon när jag förlorar pengar varje månad, men i fonden ligger jag mer neutral till t.o.m. marginellt nettolångoch gör alltså ungefär som Bob.

Inga kommentarer: