fredag 3 september 2010

Starka payrolls, marknaden rusar uppåt

Jag sitter kvar på perrongen. Inte bara det, jag sitter där med shortsen vid anklarna och fryser. Inte roligt. Jag ändrar ändå inga positioner just nu.
 
Jag inser att den positiva trenden i makrodata kan fortsätta ett tag. Det är ju i grunden samma siffror som redovisas gång på gång men med olika mätningar. Trots detta klarar jag inte av att köpa som det ser ut nu. Det är säkert delvis en fråga om att jag inte vill ha så fel och låsa in förlusterna, men delvis är det för att jag bara tycker att det är FEL av marknaden. +67k private payrolls är inte BRA, bara mindre dåligt. -27k manufacturing payrolls är inte heller BRA. Snack om nya stimulanspaket är inte hller bra och jag tror inte marknaden tror det heller.
 
Jag erkänner dock att om jag låg lång nu skulle jag nog gilla läget och fortsätta lång.

Inga kommentarer: