tisdag 6 april 2010

Koppar över 8000, S&P upp, starkare husmarknad, olja 87 USD...

Många positiva tecken i ekonomin och på börsen som sådan (t.ex. att den tolkar nyheterna positivt - se payrolls som på ett sätt var oväntat låga men ändå drev aktiern uppåt)... och jag står på fel fot (neutral).

Min tröst är att jag inte förlorar pengar, bara missade möjligheter. Det svåra blir nästa steg - dvs köpa in mig eller sälja emot. Att sälja är farligt frestande när jag väl har börjat (jag vill ju gärna visa för mig själv att första beslutet var rätt : ). Samtidigt tycker jag verkligen att aktier är billiga och tror på fortsatta stimulanser parallellt med (skakiga) förbättringar i ekonomin.

Å ena sidan, å andra sidan... Genuint osäker m.a.o., så nu är nog ett bra tillfälle att inte lyssna på mig. Jag återkommer om jag kommer på något som jag själv tycker är värt att tänka på.

Inga kommentarer: