tisdag 1 juli 2008

Goda nyheter

Jag myser verkligen nu när aktierna letar sig nedåt. Förr eller senare kanske det t.o.m. blir ett riktigt bra köpläge - aktier kanske faktiskt blir "billiga" för första gången på 10 år - och inte bara rekylsökning. Jag tror att någonstans där vi är nu kan det komma en rekyl på 5-10 procent och att man ska utnyttja den för att sälja, men jag ser förstås också möjligheten att det fortsätter rakt ned härifrån där vi är nu. Det enda smolket i glädjebägaren är att jag kunde varit kortare än jag var under andra halvan av juni, men jag är rätt nöjd ändå med hur min risk/reward har sett ut. Så länge man är nettokort när det faller är det bara att tacka och ta emot.

En annan mycket trevlig nyhet, om än på en helt annan planhalva, var dagens lokaltidning i Vasastan som meddelade att de vandaler (en tjej och en kille på 16 resp 17 år) som sparkat sönder bilar under natten åkte fast direkt och nu kan vänta dryga skadestånd. Det är tur att det inte var min italienska sportbil som råkade illa ut och att jag var den som kom på dem för då hade antagligen jag slutat i fängelse istället för ligisterna.

Ute öser regnet ned, men det är faktiskt ganska mysigt det med eftersom jag redan klarat av mina uteaktiviteter för idag och inte bör utsätta mig för mer sol i alla fall.

Inga kommentarer: